Hitten - Twist Of Fate

Hitten - Twist Of Fate

Label : High Roller Records | Archiveer onder heavy / power metal

Henk : Hitten is met ‘Twist Of Fate’ aan hun derde langspeler toe en doet dat met een nieuwe zanger, Alexx Panza. 'Take It All' opent het album lekker enthousiast en dat enthousiasme wordt verder versterkt door het volgende snelle 'Final Warning' wat doet denken aan Skid Row meets Ratt. Onder andere Accept, Iron Maiden en Saxon worden aangedragen als invloeden maar de voorliefde voor Amerikaanse hardrock is ook duidelijk aanwezig. In de titelsong is het dan weer Iron Maiden / Helloween wat de klok slaat. De band haalt dus overal wat vandaan en dat levert een meer dan geslaagd album op. De twin gitaar partijen vliegen je om de oren en de melodieuze solo's zijn prima verzorgd. Aangezien ene Satan de bas bespeelt (ik verzin het niet) is ook dat onderdeel prima verzorgd.

'Evil Within' had niet misstaan op een willekeurige Shrapnel release uit de jaren tachtig trouwens. Alles wat we destijds zo geweldig vonden is hier terug te vinden. Snelheid, shredding, hoge zang, een akoestisch intermezzo inclusief breakdown. Ja, deze mannen hebben hun huiswerk goed gedaan en weten de jaren tachtig in een fraai modern jasje te steken. Helaas is ervoor gekozen om het minst sterke nummer uit te brengen als eerste single. 'On The Run' is echt niet slecht maar steekt toch wat bleek af tegen de rest van het materiaal. Hetzelfde geld voor het ultra commerciële 'In The Heat Of The Night'. De eerder vertoonde heavy kant van de cd bevalt des te beter na deze twee nummers. Gelukkig sluit men af met de hoge kwaliteit die de meerderheid van de songs kenmerkt en daarom een hele dikke voldoende voor Hitten!