Devil's Bargain - Deal With The Devil

Devil's Bargain - Deal With The Devil

Label : Eigen beheer | Archiveer onder hardrock / aor

Wim S. : Devil’s Bargain is een bandje uit België die heavy rock spelen en die aan Lords Of Metal hebben gevraagd of we hun in eigen beheer opgenomen plaatje ‘Deal With The Devil’ van een review willen voorzien. En aangezien onze hoofdredacteur beschikt over een goed hart, zit ik nu met deze CD voor mijn neus. Althans met het hoesje, want de CD zit in mijn CD speler. En ik hoor muziek.

Eigenlijk wil ik het daarbij laten, maar dat is wel heel erg kort door de bocht. Dat vind ik dan ook weer niet helemaal fair. Want de vijf Belgen doen wel hun best. Maar wat kan ik hier nou over zeggen? De muziek klinkt ontzettend gedateerd en de productie is van een niveau die je wel vaker hoort bij albums welke in eigen beheer zijn opgenomen. Die klinken niet heel slecht maar zeker ook niet goed: laten we zeggen dat het wat dof klinkt. De leden van Devil’s Bargain zullen jongens zijn die liefhebber zijn van de hardrock van de jaren zeventig en tachtig en die daar nu een eigen draai aan geven. Dat doen ze ook maar het is gewoon niet goed genoeg. De liedjes zitten (te) eenvoudig in elkaar en worden al even eenvoudig uitgevoerd. Let wel: ze worden niet slecht uitgevoerd, maar je hoort niets dat je echt pakt. Beste nummer is ‘All For You’ omdat dat nog redelijk goed in elkaar steekt, inclusief een redelijke gitaarsolo. Maar songs als het titelnummer en ‘Burning Bridges’ zijn van het niveau ‘repetitieruimte’. Dat is voor familie en bekenden dus interessant maar geen materiaal om met de wereld te delen. En daar laat ik het verder maar bij.