Immense Decay - Combat Thrash

Immense Decay - Combat Thrash

Label : Defense Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Elisabeth : Als ik aan thrash metal denk, dan is Polen niet direct het eerste land dat mij zo binnen schiet. Kan ik zo spontaan ├╝berhaupt een handvol Poolse thrash bands noemen? Na Acid Drinkers of Kat houdt het dan toch al bijna een beetje op bij mij. Blij verrast was ik dan dus ook toen het nieuwe album van Immense Decay in mijn bakje terecht kwam en ik dus in toekomst tenminste direct drie namen zou kunnen noemen. Voor nog meer vreugde zorgde dan de eerste luisterbeurt, want dit is een thrash metal band die bij mij persoonlijk echt zal blijven hangen.

Immense Decay werd 2008 opgericht in Elblag (Polen) en een demo liet niet lang op zich wachten, want deze werd direct in hetzelfde jaar nog uitgebracht. Na een tweede demo in 2009 verscheen dan het debuutalbum 'KillZone' van het trio rond om gitarist en vocalist IronMan. Nadat in 2011 het tweede album gepubliceerd werd kwam het helaas een beetje tot rust rond om de Polen, maar gelukkig krijgen wij dit jaar met 'Combat Thrash' nieuw materiaal van dit veelbelovend thrash metal project. Geconcentreerd wordt zich eerder op de ruwe variant van de thrash metal, en hier en daar waagt men een uitvlucht na wat technischere gebieden, maar wordt toch erop gelet dat het niet te speels wordt. De parallellen naar punk zijn hier toch wel nog duidelijk te horen, maar muzikaal blijft het dan toch wel geavanceerder en het blijft toegangelijk en makkelijk verteerbaar. 'Combat Thrash' is gewoon een prettig stukje muziek. Het is dan niet bijzonders avontuurlijk, maar zo oprecht dat dit heel veel weer goed maakt en ik denk dat juist fans die de thrash metal uit de beginjaren de muziek van Immense Decay kunnen waarderen en een plekje in hun hart/cd-rek gunnen.