Krisiun - Scourge Of The Enthroned

Krisiun - Scourge Of The Enthroned

Label : Century Media | Archiveer onder death metal / grindcore

Pim B. : Binnen de death metalwereld is Krisiun altijd een zekerheidje. Hoewel het vorige album ’Forged In Fury’ iets te ver doorsloeg in variatie qua composities, was (en is) het nog steeds een prima album. Als je naar de 11 studio albums luistert (waarvan er 10 via Century Media zijn uitgebracht), is dat vorige album een buitenbeentje. Dat had overigens niets te maken met de prima productie van Erik Rutan. Toch is de band voor het nieuwste album ‘Scourge Of The Enthroned’ weer naar de Stage One Studio gegaan om onder leiding van Andy Classen 8 nieuwe songs op te nemen. Gezien de eerdere producties die de heer Classen voor Krisiun realiseerde, is dat een goede keuze geweest. ‘Scourge Of The Enthroned’ klinkt gewoon puik.

De hoes van het album refereert natuurlijk aan de 3 broers die Krisiun vormen. De op de door Eliran Kantor geschilderde cover zie je 3 Annunaki (uit de Sumerische mythologie) afgebeeld. Die afbeelding kan gelinkt worden aan het afsluitende ‘Whirlwind Of Immortality’ dat over de Annunaki handelt. Maar er is uiteraard ook een link te leggen met het nummer ‘Demonic III’ dat over de geschiedenis van de band gaat. Eigenlijk kunnen we wel concluderen dat het hele album een mooi overzicht biedt waar Krisiun voor staat. In de songs hoor je eigenlijk alles terug. Riffs die op ‘Black Force Domain’ of op ’The Great Execution’ hadden kunnen staan. Ook ramt het trio er weer vrolijk op los, al is er wel ruimte om zo nu en dan op adem te komen. De venijnige aan Slayer referende solo’s zijn de kers op de taart.

Kortom, de Brazilianen die richting hun 30e verjaardag gaan, hebben weer een dijk van een album opgenomen waar je als death metalfan niet omheen kunt. Zo horen we knalharde death metal erg graag.