Malichor - Nightmares & Abominations

Malichor - Nightmares & Abominations

Label : Iron, Blood & Death Corp. | Archiveer onder speed / thrash metal

Dennis : ‘Nightmares & Abominations’ is het debuut album van de black thrash metal band Malichor uit Melbourne, Australië. De band werd in 2007 opgericht uit de overblijfselen van de black metal band Anarazel en ging in eerste instantie door het leven als Myth, maar in 2011 werd de bandnaam gewijzigd in Malichor. Als Malichor brachten deze Aussies de EP’s ‘Lurkers in the Crypt’ (2012) en ‘Ancient Brew’ (2013) uit, die later samen met nummers van de eerste demo ‘Oath of the Dagon’ op de compilatie ‘The Lost City’ in 2014 nog eens werden uitgebracht. Met ‘Nightmares & Abominations’ werd afgelopen januari dus het eerste volledige studioalbum uitgebracht via het Mexicaanse underground label Iron, Blood and Death Corporation en eindelijk hebben we ook een exemplaar van deze fijne black thrash plaat weten te bemachtigen.

Malichor speelt rauwe black thrash metal geïnspireerd door de helden van weleer Venom, Kreator, Slayer en Celtic Frost maar meer in lijn met tweede generatie black thrashers Destroyer 666 en Desaster. Energieke, rauwe en smerige black thrash metal voorzien van een Lovecraftiaans concept is waar Malichor voor staat en alhoewel hun mix van krankzinnige thrash en razende black metal niet de meest originele is, wordt het geheel wel goed uitgevoerd, klinkt de plaat als een tiet en is deze voor elke black thrash metal fan aan te raden. Het album klinkt dynamisch, de band weet op uitstekende wijze rauwe snelle songs met midtempo stukken te combineren en op de juiste momenten een solo in te voegen waardoor het hele album van begin tot einde interessant blijft. The acht nummers op ‘Nightmares & Abominations’ houden de luisteraar 35 minuten in zijn ban en zijn een waar genot voor eenieder die van leather, chains, spikes en bullets en Aussie black thrash fucking metal houdt!