DeVicious - Never Say Never

DeVicious - Never Say Never

Label : Pride And Joy | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Zoals bekend herbergt Duitsland vele, vele hardrock bands. Kenmerkend is meestal de nasale zang met Germaanse tongval en het ‘Happy Metal’ gehalte. DeVicious is ook in Duitsland gestationeerd, maar de kenmerkende Duitse elementen ontbreken, gelukkig, op hun eerste album ‘Never Say Never’. Mogelijk ook omdat zanger mister Sanders afkomstig is uit Servië. Naast meneer Sanders neem ik aan dat gitarist Radivoj Petrovic zijn wieg ook niet in Duitsland heeft gestaan. Het geheel is zeer kundig geproduceerd door bassist Alex Frey. De tien nummers laten horen dat DeVicious zich in het melodieuze en commerciële hoekje van de rock begeeft, met een zeervoorname rol voor keyboards. Soms rete-commercieel in ‘Penthouse Floor’ (wel lekker) of ‘Lullaby’ (niet zo lekker), maar ook wat steviger in bijvoorbeeld ‘Everything’ of ‘One Track Mind’. Duidelijk is dat Mister Sanders veel van zijn collega’s als zanger het nakijken geeft. Puike strot heeft deze meneer. Eerder genoemde gitarist Petrovic trakteert ons in sommige tracks op lekkere solo’s waar de invloed van ene George Lynch (Dokken) vanaf druipt. Helaas staan er ook wel wat misperen op ‘Never Say Never’ in de vorm van het cliché matige ‘A Night To Remember’ en ‘The Silence’. DeVicious laat met zijn eersteling ‘Never Say Never’ zeker potentie horen, maar sommige van de songs zijn toch, ondanks de goede uitvoering en productie, iets teveel van het kaliber dertien in een dozijn. Als de band de lijn oppakt van songs als ‘Everything’ of ‘Calling Angels’ dan kan een volgend album nog wel eens een aangename verrassing worden.