Mask Of Prospero - The Obervatory

Mask Of Prospero - The Obervatory

Label : Symmetric Records | Archiveer onder prog / sympho metal

Koen W. : Deze Griekse progressieve metalband werd opgericht in 2014. Een jaartje later kwam er al een EP uit. Jammer genoeg werden ze daarna onderhevig aan wat bezettingswissels. Alles kwam uiteindelijk goed en de band is erin geslaagd om toch wat een eigen geluid te ontwikkelen. Stevige djent achtige stukken worden vermengd met emotionele passages. Er is volop ruimte voorzien om atmosferische stukken met keyboards en zachter gitaar tussen al dat geweld te steken. De negen nummers bieden hierdoor flink wat afwisseling. En dan hebben we het nog niet gehad over zanger Christos Kontoulis. Wat een royaal gamma laat hij allemaal horen. Van prachtige emotionele coupletten schakelt hij ineens over naar pittige brulpartijen. Luister maar eens naar opener ‘Dust In The Sky’. Fragiele zang in combinatie met sfeervolle keyboardpartijen. En wat kan die man opeens hoog gaan zingen. Opvolger ‘Drown In Grey’ is direct mijn luistertip om het volle talent van deze veelbelovende band te ontdekken. Stevige en korte djent riffs met snel en beukend drumwerk. Dat wordt even snel omgeschakeld naar een space achtig synths en gevoelige zangpartijen om er dan direct terug stevig in te beuken. Strofes beladen met emotie worden zonder meer afgewisseld met een pittige brulpartijen. Tijdens ‘The Journey’ kreeg ik het zelf koud van zijn prachtig geladen zangpartijen. Het artwork oogt sober en stijlvol en past helemaal bij het muzikale juweeltje dat het bevat. Mask Of Prospero heeft hier bewezen heel wat in hun mars te hebben. Een band waar we zeker nog van horen.