Annisokay - Arms

Annisokay - Arms

Label : Arising Empire | Archiveer onder metalcore

Koen W. : Deze Duitse metalcoreband bestaat al sinds 2007. Wie struikelt bij het uitspreken van de naam Annisokay, kan gerust denken aan Michael Jacksons ‘Smooth Criminal’ en de vraag: Annie, are you ok? Toen er gezocht werd naar een bandnaam, hebben ze het leuke idee gevonden om daar een antwoord op te geven. In 2014 tekenden ze bij SPV. De albums ‘Enigmatic Smile’ en ‘Devil May Care’ veroverden zelfs een stek in de Duitse albumverkoop. Dit jaar vervoegden ze de Arising Empire stal en mogen ze een gooi doen naar de top. Te oordelen aan ‘Arms’ gaat hun dat zeker lukken. Hun ongecompliceerde metalcore is een aaneenschakeling van cleane, warme zangpartijen en emotionele elementen met stevige brutale erupties erin. Zelfs de meest stoïcijnse chagrijn gaat hier uiteindelijk voor plooien. Gitarist en zanger Christoph Wieczorek heeft het merendeel van de nummers gecomponeerd met niets anders als zijn gitaar en stem. Hiervoor ging hij helemaal terug naar de essentie van een goed nummer. De man zelf is voltijds producer en heeft de beschikking over een nieuwe en moderne thuisstudio waar de band volop kon inoefenen en experimenteren. Dat is goed te horen aan het resultaat, want elk nummer klinkt op zich geweldig. Van de stevige opener ‘Coma Blue’ tot het meer ingetogen ‘Innocence Was Here’ dat begint als een ballad maar eindigt als een helse furie. Nergens krijg je ook maar het gevoel dat er iets teveel op staat. Dat maakt van ‘Arms’ een zalige schijf waar je maar niet genoeg van krijgt.