Carchosa - Carchosa

Carchosa - Carchosa

Label : Eigen beheer | Archiveer onder speed / thrash metal

Koen B. : Wat heb ik nou weer aan mijn fiets hangen? Het betreft hier het debuut album van Carchosa, dat niets meer of minder is dan een eenmansproject bestaande uit Henrik Nygren. Hij is verantwoordelijk voor alle muziek en teksten de vocalen, al het gitaarwerk en het programmeerwerk van de drums. Laten we niet vergeten dat hij deze prachtige digipack in eigen beheer heeft uitgebracht. Deathrashers moeten nu even wat beter gaan opletten, deze link volgen, wat muziekjes luisteren en vervolgens een CD’tje aanschaffen van dit titelloze debuut want als mijn voorspellende gaven kloppen, betaal je hier over een tijdje het driedubbele voor op Discogs of e-Bay. Ik heb echter de ToTo nog nooit gewonnen, dus pin me niet vast op mijn Nostradamus voorspellingen.

Carchosa speelt zoals gezegd deathrash metal die wat melodieuze en moderne elementen heeft. Mix wat ouderwetsere rauwere thrash zoals Kreator en Hypnosia met wat meer geraffineerde hedendaagse elementen in het straatje van pak ‘em beet Arch Enemy en dan heb je het recept voor deze CD. Bovendien is Nygren een goede componist, hetgeen er voor heeft gezorgd dat er voldoende afwisseling op deze CD te vinden is. Wanneer er een drummer van vlees en bloed in plaats van een software programmatje op deze CD actief was geweest, zou het nog afwisselender zijn geweest. Niet dat het stoort of zo, maar ik kan me zo maar voorstellen dat er in Malmö, Zweden voldoende geoutilleerde muzikanten rondlopen die van Carchosa een successtory kunnen maken.