Alice In Hell - Creation Of The World

Alice In Hell - Creation Of The World

Label : STF Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Re-release

Nima : Deze Japanse band is in 2011 in het leven geroepen en heeft twee albums uitgebracht via de kleine underground label Black-Listed Productions. Het Duitse STF-Records zag de band wel zitten en heeft onlangs beide albums, ‘Creation Of The World’ (2014) en ‘The Fall’ (2017) opnieuw uitgebracht.

Op het debuut, ‘Creation Of The World’, komt de band met ouderwetse, sterk door de jaren tachtig-geïnspireerde thrash, waarbij de inspiratie vooral uit de Noord-Amerikaanse variant van het genre wordt gehaald. De muziek doet denken aan het eerder werk van bands zoals Metallica, Megadeth, Slayer, Forbidden, Vio-Lence en – alsof de bandnaam het al niet verraadt – Annihilator. In amper 30 minuten raast en thrasht de band door acht tracks, die vrijwel alle een goede indruk maken. Verassend of wereldschokkend is het allemaal geen seconde. De heren hebben alles behoorlijk volgens het boekje gedaan waardoor het geheel erg voorspelbaar is. Storend is dat echter niet, want ondanks het gebrek aan een eigen smoel klinkt het allemaal wel lekker vertrouwd. Bovendien zijn de composities simpelweg sterk, en heeft de plaat met songs zoals ‘Time To Die’, ‘Rage 4 GT’, ‘Blood Fist’ en vooral de zeven-minuten durende ‘Cry For War’ een aantal uitschieter. Ook op muzikaal gebied maken de heren een sterke indruk. Vooral het gitaarwerk is erg goed en de heren toveren de een na de ander sterke riff, lick en riedeltje na de ander uit de vingers. De passende agressieve vocalen klinken eveneens sterk en alles bij elkaar is er gewoon geen reden om te klagen. Fans van 80s thrash en bands zoals Havok, Fueled By Fire, Evile, Bonded By Blood en co. zullen deze plaat zeker weten te waarderen.

Meer informatie