Shed The Skin - We Of Scorn

Shed The Skin - We Of Scorn

Label : Hells Headbangers | Archiveer onder death metal / grindcore

Elisabeth : Met 'We Of Scorn' publiceert het in Ohio gevestigde ensemble Shed The Skin deze maand hun tweede langspeler in samenwerking met Hells Headbangers. Wie bij de naam Shed The Skin nog niet recht op gaat zitten zal dat zeker bij het noemen van de bandleden doen, want met onder andere Kyle Severn (drums - Incantation, ex-Ancheron), Ash Thomas (vocals, gitaar - Crucified Mortal, Estuary, ex-Ancheron), Matt Sorg (gitaar - Soulless, ex-Blood Of Christ) en Ed Stephens (basgitaar - ex-Destructor) is dat nogal een noemenswaardige line-up, die direct blije verwachtingen uitlokt.

De band speelt death metal met een lichtelijk, traditioneel thrash gevoel, die hier en daar zelfs de melancholische kant weet te raken en is duidelijk het product van een groep volwassen muzikanten die zich bewust met hun muziek bezig houdt. Hier ontstaat een aardige mix aan invloeden die voor genoeg afwisseling en spanning zorgt. De vocalen wisselen nog weleens tussen geschreeuw en gegrunt, iets wat ik persoonlijk als erg prettig ervaar en grotendeels houden ze de muziek in het mid-tempo, echter laten ze bij tijd en wijle wel duidelijk zien dat ze ook onwijs het gas door kunnen geven. In mijn ogen zijn juist deze momenten de overtuigendste ingrediƫnten van 'We Of Scorn' en durven ze op de tweede langspeler net een stapje verder te gaan dan in het verleden. Een bijzonder aardige en vermakelijke plaat, dus pak je kans en haal je eigen kopietje op 27 juli. Bij mij zal deze met zekerheid nog wel vaker gaan draaien!