Powerwolf - The Sacrament Of Sin

Powerwolf - The Sacrament Of Sin

Label : Napalm Records | Archiveer onder heavy / power metal

Vera : Na ‘Blessed & Possessed’ werden grote massa’s gezegend en ingenomen met wereldwijd toeren door Powerwolf. Eindelijk verscheen in 2016 ook hun eerste live registratie ‘The Metal Mass - Live’ (DVD). Deze zomer gaan we echter in met nieuw werk van het hardwerkende vijftal uit Saarbrücken. ‘The Sacrament Of Sin’ biedt als zevende studioalbum elf nieuwe meezingers die zo aanstekelijk zijn dat ze zich meteen in je brein nestelen.

De band werkte ditmaal samen met producer Jens Bogren in de Zweedse Fascination Street studio, maar behoudt (gelukkig) het welbekende geluid. Anderzijds kunnen we echter ook met plezier constateren dat men voorzichtig nieuwe invloeden toelaat. Met het ultra strakke ‘Fire & Forgive’ en het aanstekelijke ‘Demons Are A Girl’s Best Friend’ kan het niet vertrouwder van start gaan, maar ‘Killers With A Cross’ is een pak duisterder en in ‘Incense And Iron’ waait een charmante folkloristische wind doorheen de verhalende zang. We horen zelfs doedelzak. Powerwolf waagt zich aan een eerste ballade, maar wel een mooie, met prachtig gitaarwerk en Attila die zich van zijn sensitieve zijde laat horen. Dat gebeurt in ‘Where The Wild Wolves Have Gone’, hetgeen tekstueel eveneens een pak ernstiger is dan we van de wolven gewend zijn. In een song als ‘Stossgebet’ zijn Sabaton invloeden niet te ontkennen en de catchy gitaaraccenten in het heftige ‘Nightside Of Siberia’ doen een beetje aan Amon Amarth denken. Maar Powerwolf staat toch vooral voor pakkende refreinen, een vleugje liturgie, sacrale toetsen en spetterend gitaarwerk en dat wordt in de volgende songs nog overvloedig geïllustreerd. Dit alles wordt overgoten met een sausje van orkestratie en koorzang, maar niet in die mate dat dit gaat overheersen. Met dit nieuwe evangelie kan Powerwolf weer de baan op! Schaf je de speciale editie aan, dan tref je een aantal Powerwolf songs, uitgevoerd door andere artiesten op een bus CD en daar zitten leuke verrassingen tussen. Release datum: 20 juli.