Lipz - Scaryman

Lipz - Scaryman

Label : Street Symphonies Records | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : In 2011 waren er twee Zweedse broers met een missie: het oprichten van een Glam Metal band zoals die in de jaren tachtig op iedere straathoek van de Sunset Strip rondliep. Het visuele aspect is dan ook een belangrijk element voor Lipz naast de muziek, getuige de make up en kleding die de heren dragen. Na een vruchteloze zoektocht naar een zanger, besloot één van de broers, Alexander Klintberg, naast de gitaar dan zelf de vocalen maar op zich te nemen. Na de release van een single ‘Ghost Town’ in 2012 en de EP ‘Psycho’ in 2015, is hier dan het eerste volwaardige album ‘Scaryman’.

Wat je kunt verwachten van dit album is in het begin van dit verhaal al een beetje weg gegeven. De Glam drupt er vanaf in de tien nummers en de nummers herbergen bijna allemaal refreinen die als oorwurmen in je brein geplant worden. Dit alles ondersteund door een heerlijke vette productie. Als de band dit zelf verzorgd heeft, dan hebben zij een puike prestatie neergezet. De informatie in het CD boekje vermeld helaas niet wie de productie heeft gedaan. Ook de naam van de bassist is niet terug te vinden. Laten we het er maar op houden dat dit door één van de bandleden zelf is verzorgd. Maar genoeg details, de muziek is waar het om draait. Als je houdt van meezingbare rock met hier en daar wat poppy invloeden, dan is Lipz zeker interessant. Titelnummer ‘Scaryman’ nestelt zich meteen in je kop met zijn aanstekelijke refrein. Andere goede voorbeelden zijn ‘Falling Away’ (met zo’n heerlijk kenmerkend glammy gitaar riffje) en ‘Get It On’. Alleen het wat simplistische ‘Tick Tock’ had achterwege gelaten kunnen worden. Het achtendertig minuten durende album wordt sterk afgesloten met het stuwende ‘Trouble In Paradise’. Een lekker album om de jaren tachtig rock weer te laten herleven.