Nasty Surgeons - Infectious Stench

Nasty Surgeons - Infectious Stench

Label : Xtreem Music | Archiveer onder death metal / grindcore

Berto : Nasty Surgeons is een Spaanse band die, ondanks de wat grappige naam, serieuze death metal produceert. Een mix van old school death metal en grindcore walst als een bulldozer over je heen. Elf brute songs met gezellige titels als ‘Smell The Carcass’ en ‘Forensic Necrophilia’ plaatsen de band direct in de categorie bands als Cannibal Corpse en Avulsed, maar Nasty Surgeons voegt wat meer groove toe aan de mix. Aan de manier waarop de songs zijn opgebouwd hoor je dat de band uit ervaren muzikanten bestaat en er is dan ook geen muzikale misstap te vinden op ‘Infectious Stench’ behalve dan misschien een gebrek aan originaliteit. De band weet dit goed te maken door gewoon nekbrekende songs te schrijven die iedere liefhebber van groovy old school death metal zou willen horen. De band heeft ook een voorliefde voor dissonante gitaarsolo’s, zoals in het titelnummer of ‘Impaled Crucified And Beheaded’. Niet de manier waarop Slayer de solo’s er door heen jaagt, maar op een of andere manier met iets meer gevoel. Alleen wel het soort gevoel dat een tandarts ook ten toon spreid tijdens het werken aan een wortelkanaal behandeling. Afsluitend drieluik van het album bestaat uit de song met de meest beeldende titel ‘Mouth To Anus’ , Infernal Bacterial Infection’ en ‘Dr Death’, wellicht verwijzend naar de serie films The Human Centipede, maar dat moeten we de band misschien maar eens vragen. Muzikaal gezien is ‘Infectious Stench’ voer voor iedere death metal liefhebber, tekstueel alleen voor de meer ranzige types.