Tara Lynch - Evil Enough

Tara Lynch - Evil Enough

Label : Eigen beheer | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Tara Lynch is een Amerikaanse gitariste, zangeres en songwriter die met deze in eigen beheer uitgebrachte ‘Evil Enough’ haar debuutplaat aflevert. Ondanks het feit dat dit haar eerste teken van leven is onder haar eigen naam, heeft ze toch een aantal erg bekende muzikanten bereid gevonden om hun medewerking aan het album te verlenen. Zo hebben zanger Mark Boals, drummers Vinnie Appice en Glen Sobel, bassisten Phil Soussan en Bjorn Englen en keyboardspelers Tony MacAlpine en Brent Woods meegewerkt aan ‘Evil Enough’, terwijl Tara de gitaarpartijen en de (vrouwelijke) lead vocalen voor haar rekening heeft genomen.

Het titelnummer ‘Evil Enough’ trapt het album op een prima wijze af en meteen wordt duidelijk dat Tara weet hoe ze een goed nummer in elkaar moet steken. Heerlijke, heavy maar toch melodieuze riffs voeren de boventoon en zanger Mark Boals is eveneens goed op dreef op dit sterke nummer. Ook ‘Antidote’ is een erg onderhoudend nummer, maar dat kan eigenlijk wel van de gehele plaat gezegd worden, want ook nummers zoals bijvoorbeeld ‘Trustless’ en ‘Banished From My Kingdom’ klinken erg goed. Tara heeft ervoor gekozen om ook een viertal instrumentale songs op het album te plaatsen en, hoewel de klasse ervan af straalt, dat vind ik eerlijk gezegd wat teveel van het goede. Natuurlijk komen haar kwaliteiten als gitariste nadrukkelijk naar voren op ‘Exit The Warrior’ en ‘Enigmatic’, maar persoonlijk had ik liever nog een aantal nummers met zang gehoord.

Dat neemt echter niet weg dat deze debuutplaat van Tara als erg geslaagd kan worden betiteld, want het song materiaal is van een hoog niveau evenals de onberispelijke uitvoering daarvan. Met ‘Evil Enough’ heeft deze dame dus een goede basis gelegd om haar muzikale carrière verder invulling te gaan geven.