Atrocity - Okkult II

Atrocity - Okkult II

Label : Massacre | Archiveer onder death metal / grindcore

Vera : Het Duitse Atrocity – onder leiding van Alexander Krull in diens Mastersound studio – is nooit bang geweest van verschillende stijlen hanteren per album. Gotische invloeden loerden wel altijd om de hoek. Sinds men in 2013 aan een nieuwe trilogie over het occulte begon, kiezen de heren terug voor de hardere aanpak, te weten death metal met symfonische arrangementen en klassieke koorzang.

Eind vorig jaar verscheen de MCD ’Masters Of Darkness’ waarvan de vier songs ook te vinden zijn op ‘Okkult II’. Tussen de aanvang met ’Okkult’ en dit tweede deel ligt vijf jaar, maar we mogen niet uit het oog verliezen dat ontelbare shows en de bedrijvigheid met Leaves’ Eyes de heren eveneens bezighoudt. Met de nodige grandeur opgesmukte compacte songs, waarbij Alex enkel zijn sappige death grunt gebruikt, zijn schering en inslag op dit album. Snel hakkend tijdens ‘Shadowtaker’ en ‘The Golden Dawn’, extra duister tijdens ‘Bloodshed And Triumph’ en het aan heksen opgedragen ‘Infernal Sabbath’ gaat de band er met hernieuwde energie tegenaan. Telkens met vurige gitaarsolo’s van Thorsten Bauer en nieuwe kracht Pete Streit. Het gotische zit in de plechtige koorzang die Alex vocaal bijstaat. Nog meer vocale additieven komen van gastzangers LG Petrov (Entombed A.D.) in ‘Devil’s Covenant’ met zijn gierend gitaarwerk en ex-Morgoth brulboei Marc Grewe in ‘Gates To Oblivion’. De mediaboek versie bevat een extra CD met instrumentale versies van alle songs. Fans van het hardere werk van Atrocity kunnen dit blind aanschaffen.