Anubis Gate - Purification

Anubis Gate - Purification

Label : Locomotive Music | Archiveer onder heavy / power metal

Eddy : Weet je wat ik heerlijk vind? Lekker achterover leunen in mijn bureaustoel, mijn ogen sluiten en luisteren naar lekkere muziek waarbij ik kan wegdromen. En dat is nou precies wat ik op het moment aan het doen ben. De muziek die mij dit alles mogelijk maakt is afkomstig van het Deense Anubis Gate en hun cd 'Purification'.

De band ziet hun eigen muziek als een samensmelting van de klassieke jaren tachtig heavy metal, een 'epic' sfeertje uit de negentiger jaren en de progressiviteit van heden. Beter kan ik het zelf niet zeggen. De muziek die ons hier voorgeschoteld wordt is een mooie reis door een prachtig muzikaal landschap met een middentempo soort snelheid. Om deze band in een soort hoekje te plaatsen en ze te vergelijken met de wat meer gevestigde bands word moeilijk. En dat mag dan een van de goede kwaliteiten van Anubis Gate zijn, het maakt hun vrij uniek. Dwing je mij toch om een vergelijking te maken dan kom ik na heel wat hoofdbrekens uit op een soort mengsel van Threshold en Psychotic Waltz. Ook komen er regelmatig passages langs die zo op een van die natuur cd's die je wel eens bij die vele tuincentra ziet, geplaatst kunnen worden. Om alles nog completer te maken hebben ze met de donkere en bedreigende stem van Torben Askholm de perfecte zanger in huis gehaald. Torben zong eerder al bij Prophets Of Doom en de progressieve metal band Northern Empire.

Als je denkt dat je klaar bent voor een nieuw muzikaal avontuur dan raad ik je aan om 'Purification' van Anubis Gate eens te onderwerpen aan een luistersessie en je zult een mooie ervaring rijker zijn.