Co-Op  - Co-Op

Co-Op - Co-Op

Label : Rock N Growl Records | Archiveer onder hardrock / aor

Koen W. : Hoewel deze Amerikaanse band nu pas met hun debuut komt, draaien ze al mee sinds 2012. In hun beginperiode was dat nog beperkt tot shows in hun thuisstad Phoenix, maar al gauw werd dat uitgebreid tot de hele V.S. en mochten ze de support doen van bands als Mötley Crüe, Hollywood Vampires en Kiss. En niet te vergeten Alice Cooper. Deze sprong al geregeld bij hun op het podium. Waarom deze link? De frontman van Co-Op is niemand minder als Dash Cooper (lees Alice Cooper JR). Nu komen ze eindelijk met hun lang verwachte debuut.

De rock legendes Alice Cooper en Joe Perry zijn beiden te gast in elk één nummer, hetgeen natuurlijk de ideale manier is om het album nog wat extra publiciteit te geven. Dat extra zetje is uiteraard mooi meegenomen maar zonder hadden ze het zonder twijfel ook goed gedaan. ‘Co-Op’ is met voorsprong de zaligste (hard) rock plaat die er de laatste jaren al is uitgekomen. Het album is één groot festijn voor het oor. Straffe stukken gitaar, lekker vet klinkende drums, uitstekende nummers en een zanger met een fantastische en intense stem. De gitaartandem Kolby Peoples en Jeremy Tabor heeft schitterend werk verricht. Kolby met zijn straffe rockende rifs en Jeremy die op de leadguitar heel wat emoties laat horen. De vergelijking met wat Slash allemaal uit zijn hoge hoed tovert, is hier zeker van toepassing. Maar liefst tien sublieme nummers krijg je hier te horen. Op ‘Old Scratch’ komt Alice Cooper een duet meezingen met zoon Dash en op ‘Howl’ versterkt Joe Perry met zijn gitaarwerk de emotionele zangstem. En die stem grijpt je bij de strot en laat je niet meer gaan.

Van meer uptempo rock tot nummers waar pijn en melancholie vanaf druipt. Dit is een onwijs gave rockplaat van een stel klasbakken. Een uitstekende opvolging van bands als Alice Cooper, Aerosmith, Whitesnake en al die andere toppers in de AOR en (hard) rock scene is hiermee verzekerd.