Aggression - Feels Like Punk, Sounds Like Thrash

Label : Dissonance Productions | Archiveer onder speed / thrash metal

Dennis : Canada heeft een reputatie hoog te houden als het om thrash metal gaat. In de tachtiger jaren zetten bands als Slaughter, Sacrifice, Infernäl Mäjesty, Piledriver en Razor Canada op de kaart als leverancier van de meest rauwe and venijnige thrash metal en tot de dag van vandaag genieten deze bands nog steeds cult status en worden nog regelmatig aangehaald als bron van inspiratie. Aggression uit Laval, Québec hoort eigenlijk ook in dit rijtje van bands uit de Canadese oer-thrash metal scene. Opgericht in 1985 bracht de band twee demo’s uit alvoren hun debuut album 'Forgotten Skeleton' in 1986 op te nemen. Om de één of andere reden werd dit album bijna twintig jaar later pas uitgebracht in 2004. Hun tweede album 'Full Treatment' werd in 1987 uitgebracht en na vele live shows met bands als Voivod, Anvil, Sacrifice en Celtic Frost onder anderen, viel de band in 1989 helaas uit elkaar. In 2005 was er nog wel een kortstondige reünie voor het Montréal Metal Massacre Festival, maar het moest nog tot 2014 duren voordat de band echt nieuw leven werd ingeblazen door gitarist en oprichter Denis Barthe. Met een complete nieuwe line-up waaronder voormalig Infernäl Mäjesty zanger Brian Langley en als nieuwe thuisbasis Vancouver BC, werd het derde album 'Fragmented Spirit Devil' uitgebracht en toerde de band zowel door Noord-Amerika als Europa.

'Feels Like Punk, Sounds Like Thrash' is het vierde studio album en grappig genoeg begint deze album titel ook met een 'F'. Is dat omdat de heren zo van Frash Metal houden of is het een referentie naar de 'Four Horsemen' riff in de achtste track 'Once Upon A Time In Hell'? In ieder geval is Aggression behoorlijk op drift op hun vierde album en hebben thrash metal fans weer wat om naar uit te kijken. Rauwe en drekkige old school thrash metal zonder fratsen is waar Aggression voor staat. Verwacht geen mooie liedjes op 'Feels Like Punk, Sounds Like Thrash' want die zijn ver te zoeken. Wat je wel krijgt is pure headbanging madness op tracks als like 'Riding With The Living Dead' or 'A River Full of Piss en Vinegar'. Vies, smerig en rauw, maar wel lekker. Ik navolging van Aggression zeg ik Pedal to the Metal!