Down Among The Dead Men - …And You Will Obey Me

Label : Transcending Obscurity | Archiveer onder death metal / grindcore

Elisabeth : Als wij het over muzikanten hebben die niet een enkele week rustig op hun bips kunnen zitten, dan moet hier zeker een Rogga Johannson genoemd worden, want jeetje wat heeft deze man een uithoudingsvermogen in het uitbrengen van nieuw materiaal.

Met '…And You Will Obey Me' publiceert Johannson met zijn in 2013 opgerichte band Down Among The Dead Men medio Juni ook alweer de derde langspeler. Naast Rogga Johansson heeft ook de rest van de line-up het in zich want met Dave Ingram op de vocals en Dennis Blomberg aan de gitaar heb je direct een death metal tank die elke barricade met de aardbodem gelijk gaat maken. Wat een power zit hierin! En deze mannen brengen zo veel ervaring en passie met zich mee dat ik direct na de eerste luistersessie fan ben en mijn cd-collectie eigenlijk direct met de twee voorafgaande albums uit zou moeten breiden, want ik moet hier toch daadwerkelijk opbiechten, dat ook ben ik redelijk bekend met andere muziekformaten van deze drie heren, Down Among The Dead Men is tot nu toe echt aan mijn radar voorbij getrokken. Een absoluut gemis in dit geval!

Wat is verder van '… And You Will Obey Me' te verwachten? Een volwassene, gepassioneerde en overtuigende Death Metal/Punk mix. Wat zou je ook anders verwachten, want die harten van deze mannen zitten zo vol met death metal, dat er op zich weinig mis zou kunnen gaan. Uiteraard retestrak, heerlijk agressief en ze weten juist in de goede momenten met iets wat spannende ideeën om de hoek te komen en zorgen hierdoor dat het gehele album voortdurend blijft boeien, zonder hierbij überhaupt op geen enkele manier speels te klinken. Serious business en een absolute must voor één ieder die zich zelf als old-school death metal fanaat beschouwd. Weet één ding: Ook jij zal gehoorzamen!