Dreadful Fate - Vengeance

Dreadful Fate - Vengeance

Label : I Hate | Archiveer onder speed / thrash metal

Pim B. : Agressieve thrash metal zit weer in de lift. Zo zagen we recentelijk toffe albums verschijnen van bijvoorbeeld de Nederlandse bands Dead Head en Inquisitor. Zelfs Sadus schijnt weer aan nieuw materiaal te werken. Ook in Zweden stond vorig jaar een gave band op met de naam Dreadful Fate. De demo ’The Sin Of Sodom’ maakte indruk.

Hoewel de bandleden pseudoniemen hanteren, was wel snel duidelijk dat de band uit erevaren gasten bestaat. Bassist Total Destruction (Fredrik Karlén; ex-Merciless), drummer Corpse Skelethor (Perra Karlsson; Nominon, Destroyer 666, In Aeternum) en gitarist Death Ripper (Johan Jansson; Interment, Moondark, Centinex, Demonical, Dellamorte) werden snel ontmaskerd. Alleen van zanger Bestial was niet direct bekend om wie het ging. Intussen weten we dat dit Mikael "Cab" Castervall is. Hij was in het verleden actief in bands als Hypnosia, Portrait en Birdflesh. Het viertal heeft relatief snel onderdak gevonden bij twee labels die samen garant staan voor de release van het debuutalbum ‘Vengeance’. I Hate Records en To The Death Records hebben de handen ineen geslagen om deze granaat op je af te vuren.

Het album knalt er ook in als een granaat. Acht songs in 25 minuten. Knalharde thrash waarbij je uiteraard moet denken aan de Merciless en Hypnosia. Qua intensiteit komen bij mij ook bands als Whiplash of Demolition Hammer bovendrijven. Als het om de sound gaat dan hoor je toch vooral de oude Teutoonse thrash invloeden van vooral Kreator en Sodom. Zelfs het artwork op de hoes lijkt naar laatstgenoemde te refereren. Dus, als jij jen goed kunt vinden in de muziek van de genoemde bands dan mag je ‘Vengeance’ zeker niet aan je voorbij laten gaan. Dit is pure klasse!