Eisregen - Satan Liebt Dich

Eisregen - Satan Liebt Dich

Label : Massacre | Archiveer onder gothic metal

Release type: Mini-CD

Vera : Eisregen is een ware cult band in de Germaanse scène, daar hoeven we geen tekeningetje meer bij te maken. Het is eveneens een traditie dat zij een mini cd uitbrengen in aanloop naar een volgend album. In dit geval genieten we van zeven songs op ‘Satan Liebt Dich’, terwijl men naarstig verder werkt aan het dertiende studioalbum ‘Fegefauer’ dat gepland staat om in oktober uit te komen.

Het muzikale speeltje van M. Roth en Yantit krijgt ook nu versterking van Markus Stock (Empyrium, The Vision Bleak) als bassist en mix en mastering in Studio E, vioolpartijen zijn op conto te schrijven van Frau N. Feind. Zoals steeds wordt het uitbrengen van een mini-cd benut om even buiten de lijntjes te kleuren. Elke song heeft dan ook een ander timbre. ‘Fahlmondmörder’ herinnert ons er onverdroten aan dat dit een black metal band is, met griezelig vertoon en later wat cleane oer Duitse samenzang. Stevige kopstoot dus. In het titelnummer krijgen we piano op de voorgrond, met griezelige, verhalende stem, verdorven tot en met in de rol van een verleidende satan. Die kronkelende figuur draait zich in bochten om een onschuldige freule te verleiden. Men geeft ons mee dat men nog nooit een song geschreven had over Fritz Haarmann (Duitse seriemoordenaar uit Hannover). Nu krijgen we twee versies ineens. De eerste gezongen door reguliere zanger M. Roth, de tweede zingt Yantit en zal vooral aanhangers van Transilvanian Beat Club bevallen. Al jaren is er een sterke band tussen Eisregen en Martin Schirenc. Dit wordt nu geïllustreerd door de coverversie van ‘For God Your Soul’ van Pungent Stench (doom riffs en viool in verregaande obscuriteit) en Schirenc die het Eisregen nummer ‘Mein Eichensang’ een bolwassing geeft met zijn schorre kraaizang. Tot slot is ’13 Russische Krebsschweine’ een soort medley van Eisregen songs. Zoals steeds über Deutsch met een kwinkslag. We zijn benieuwd wat het ware volgende album zal brengen. Dit is een tussendoortje voor verstokte fans.

Meer informatie