Vhäldemar - Shadows Of Combat

Vhäldemar - Shadows Of Combat

Label : Fighter Records | Archiveer onder heavy / power metal

Release type: Re-release

Jori : Het vierde album van het Spaanse Vhäldemar was het laatste wat de band uitbracht voor ze bij hun landgenoten van Fighter Records tekenden. Vijf jaar na de release van dit album is de band zeer terecht bekender geworden en begint de persing van dit uitstekende album, ‘Shadows Of Combat’ zeldzamer te worden. Tijd om weer eens een paar verse exemplaren op de markt te brengen dus! Dit keer natuurlijk onder de vlag van Fighter Records.

Vijf jaar na dato heeft dit heavy metal juweeltje nog niks aan kracht ingeboet. Zinderende metal anthems als ‘Rock City’, ‘Black Thunder’ en het vermakelijke ‘Metal & Roll’ zijn nog altijd goed voor onvervalst headbangplezier. Voor de uitstekende stem van Carlos zou iedere fan van Accept warm moeten lopen. En dan de heerlijke dubbele gitaarlijnen en de dreunende ritmesectie die op een nummer als ‘The Rest Of My Life’ weet te schitteren, ‘Shadows Of Combat’ is nog steeds een juweeltje onder de heavy metal albums van de nieuwe tijd. In de beste traditie van deze band staat ook op dit album weer een nummer met de titel ‘Old Kings Visions’, wat een razendsnelle en heerlijk chaotische track is. Ook krijgen we op deze re-release een bonustrack in de vorm van ‘King Of The Night’, wat meer een power metal gevoel heeft met zijn melodische zanglijnen en keyboardondersteuning.

‘Shadows Of Combat’ van Vhäldemar brengt je de uitstekende onvervalste heavy metal die deze mannen spelen op zijn best. Drie kwartier headbangplezier en een absolute aanrader voor allen die hun metal liefst ouderwets en true hebben. Metal & Roll!

Meer informatie