Death Strike - Fuckin’ Death

Death Strike - Fuckin’ Death

Label : Vic Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Release type: Re-release

Pim B. : Alweer een heruitgave van het album ‘Fuckin’ Death’ van Death Strike? Ik hoor het u denken. Blijkbaar is er nog steeds vraag naar. En zolang het de honger van verzamelaars en de jonge garde liefhebbers stilt, vind ik het prima. Zeker omdat we gewoon te maken hebben met een stukje geschiedenis. Death Strike werd opgericht door Paul Speckmann in 1984. Daarvoor zat hij in de doom band WarCry. Toen hij de eerste single van Venom hoorde besloot hij hardere muziek te gaan maken en richtte hij Master op. Dat liep in eerste instantie op niets uit. De volgende stap was dus Death Strike. Dat de geschiedenis van beide bands met elkaar verweven is, komt in de special over het eerste album van Master uitgebreid aan de orde.

In feite is ‘Fuckin’ Death’ een verzameling demo’s. De eerste demo werd in 1985 opgenomen. Toen Master in 1989 onderdak vond bij Nuclear Blast wilde dit label ook wel het materiaal van Death Strike uitbrengen. Vier nummers vonden ze te weinig. Dus nam Speckmann met onder andere drummer Aaron Nickeas nog vier nummers op. Laatstgenoemde zat in die tijd ook met Speckmann in Master, Abomination en Speckmann Project. In 1991 kwam dat album voor het eerst uit. In 2010 kwam via Dark Descent Records een nieuwe versie uit. Hieraan werden vier rehearsal tracks toegevoegd. En de gele rand op de originele uitgave is hier goudkleurig, wat de oorspronkelijke bedoeling was. Op deze nieuwe editie zijn de rehearsal tracks weer achterwege gelaten. Wel is het artwork compleet anders. De digipack heeft artwork dat verwijst naar de hoes van de demo uit 1985. In het boekje staan nog wat liner-notes van de hand van Speckmann himself.

Over de muziek kan ik nog kwijt dat dit vroege death metal is waarop je duidelijk de invloed hoort van bands als Venom en Motörhead met de bijkomstige punk vibe. Dit knalt gewoon nog steeds ondanks dat de eerste opnames uit 1985 stammen. Dit moet je gehoord hebben en nu heb je de kans om deze klassieker aan je collectie toe te voegen.

Meer informatie