Deathstorm - Reaping What Is Left

Deathstorm - Reaping What Is Left

Label : High Roller Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Elisabeth : Deathstorm uit Oostenrijk is onderhand ook alweer acht jaar aan de bak en met ‘Reaping What Is Left’ verschijnt op 25 mei hun derde langspeler. Vanaf de eerste toon is ook al vrij duidelijk te merken waar de passie en wortels van de mannen uit Graz liggen, want was deze band namelijk ergens in de jaren 80 ontstaan zou er een dikke kans zijn dat ze vandaag in een één adem met bands zoals Testament, Kreator of zelfs Slayer genoemd zouden worden. By the way, ik negeer hier het intro van de plaat even helemaal, want ik kan geen enkele reden vinden waarom men hier voor een 90er jaren geïnspireerde midi-sound intro gekozen heeft, die op geen enkele manier bij iets van de plaat aan kan sluiten en er bijna voor zorgde dat ik deze direct weer uit ging zetten omdat het zo irritant is. Afijn, alle eisen die je aan een vette old-school thrash metal plaat kan stellen worden hier namelijk prima ingevuld. Felle zang, razende riffs, gierende solo’s en drums met baslijnen die als soort van sloopkogel fungeren. Echter, er zit een kleine bijsmaak aan, want ergens is het punt bereikt dat ik het gevoel heb alles al een keertje gehoord te hebben en het hoognodige eigen karakter. Maar soms is dit dan ook helemaal niet nodig om het publiek tevreden te stellen en denk ik dat Deathstorm in het bijzonder live een hele hoop plezier kan opleveren. Vul de manco’s gewoon aan met een hele hoop passie en de ouderwetse charme en het publiek zal gegarandeerd ongeremd bangen en moshen. ‘Reaping What Is Left’ is dan al in al toch een best sympathieke en aardige plaat en ik ben nu al benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor Deathstorm.