Architects Of Chaoz - (R)evolution

Architects Of Chaoz - (R)evolution

Label : Metalville | Archiveer onder heavy / power metal

Henk : De Architects Of Chaoz zijn terug met hun nieuwe album '(R)evolution'. Paul Di'Anno is zoals bekend niet langer de zanger van de band nadat de wegen van band en zanger zich scheidden in 2016. Paul Di'Anno probeerde de naam nog te behouden voor een eventuele nieuwe band maar is daar niet in geslaagd getuige dit nieuwe album. Nieuwe zanger van dienst is Titta Tani en die past prima bij het toch ook wel nieuwe geluid van AOC. Waar op het vorige album nog duidelijk een hoop Iron Maiden achtige nummers te horen waren tapt de band nu toch uit een wat heavier vaatje. Overigens zonder daarbij de melodie uit het oog te verliezen.

De cd trapt af met 'Rise' waar je in eerste instantie nog wel op een Iron Maiden riff getrakteerd wordt maar na die eerste riff neemt het nummer toch een andere wending. Shakra en Pretty Maids zijn bands die regelmatig in me opkomen bij het luisteren van dit album. Overigens bedoel ik dan wel de heavy kant van deze bands want AOC heeft duidelijk voor een zeer heavy geluid gekozen. Het album klinkt dan ook als de spreekwoordelijke klok en knalt je speakers uit. Dat de heren konden spelen lieten ze op het debuut al horen maar deze cd is echt een stap voorwaarts. Luister maar eens naar het zeer aanstekelijke 'Hitman' of het ultra heavy 'Into The Fire'. Op 'No Way Out' zingt Schmier van Destruction ook nog een stukje mee en concluderend kunnen we zeggen dat geen van de dertien nummers op dit album tegen valt. Architects Of Chaoz heeft daarmee bewezen dat er leven is na Paul Di'Anno en kan de toekomst met vertrouwen tegemoet zien.