Suotana - Land Of The Ending Time

Suotana - Land Of The Ending Time

Label : Reaper Entertainment | Archiveer onder death metal / grindcore

Elisabeth : Dat Finland blijkbaar genoeg inspiratie biedt voor melodieuze death metal die meestal met een licht vleugje melancholie voorzien is en bijna de kitscherige kant op kan gaan weten wij sowieso al sinds er bands zoals Wintersun, Norther of zelfs Children of Bodom zijn. Al deze bands hebben er al met al een handje van een stevig karakter te creëren die alleen bands uit Finland voor elkaar kunnen krijgen. Want wie van voelt zich er nou niet hoog naar het noorden gekatapulteerd bij het luisteren van deze bands? Ook Suotana kan zich hier prima bij aansluiten, ze kunnen op 'Land Of The Ending Time' namelijk elk kenmerk voor dit genre met een dik vinkje afkruisen.

Melodische, energieke gitaarstukken en dat typisch speelse keyboard geluid gaan zo hand in hand dat het bijna lijkt alsof ze samen een dans uit voeren die ze zo makkelijk af lijkt te gaan alsof het natuurlijkste op de hele wereld is. Ook die gecombineerde solo’s zijn hier echt een genot voor de oren. En hey, als ik keyboards als prettig ervaar moet er echt iets in zitten! Het is een onwijs prettig en bovengemiddeld potje typische Finse melodic death metal, die zelfs een flinke portie power metal met zich brengt en juist door het slimme inbrengen invloeden uit andere genres voor genoeg afwisseling en diversiteit zorgt om voortdurend te boeien. Ik kan iedereen die met bovengenoemde bands iets heeft 'Land Of The Ending Time' van Suotana met een gerust hart aanbevelen. Hoe vaker ik het beluisterd, hoe enthousiaster ik weord en het is voor mij echt een uitstapje terug in de tijd toen ik nog veertien was en een hele grote hang naar dit genre had. Dit voelt onwijs fijn, bedankt Suotana!