Vexation - Dark Fear

Vexation - Dark Fear

Label : Eigen beheer | Archiveer onder heavy / power metal

Release type: Demo

Koen B. : Vexation is een groep uit de regio Amsterdam die zijn oorsprong kent ergens in de jaren Tachtig. Na een winterslaap die zich vooral afspeelde in de Negentiger jaren en de Zero’s pakte de band een jaar of tien terug de instrumenten weer op. De groep, die heden ten dage bestaat uit Harro Ferwerda (vocalen), Eef van den Dam (gitaar), Andrew Wardenaar (gitaar), Stefan Pechler (bas) en Benny van den Dam (drums) heeft, zover mijn informatie reikt, nog nooit eerder een album uitgebracht en daarom kan ‘Dark Fear’ gezien worden als het full-length debuut.

Vexation haalt diens inspiratie bij groepen als Metallica, Judas Priest en Saxon, maar die invloeden zijn slechts met een microscoop te vinden op het in eigen beheer uitgebrachte ‘Dark Fear’ album. Vexation speelt in mijn ogen krachtige Vexational heavy metal die met twee benen in het verleden staat en voorziet in een knipoog naar de toekomst. Ferwerda’s vocale capaciteiten zullen voor sommige lezers misschien een ietwat te hoge drempel zijn omdat deze wel wat meer variatie mogen hebben, maar ze contrasteren mooi met de dominante ritmesectie en riffs met ballen en het spetterende soleerwerk.

Vexation is net terug van een korte Spaanse tournee en wil ook jouw stad / dorp / gehucht platspelen en ik ben er zeker van dat ook jij Vexation live wilt ondergaan. Al een beetje overtuigd? Cont(r)acteer dan bennyvddam@hotmail.com, die je ook meer informatie over deze groep kan verschaffen. ‘Dark Fear’ is onder meer verkrijgbaar tijdens concerten en online via deze link. Bangers oud en nieuw kunnen deze CD ongestraft aanschaffen!