Ryan Roxie - Imagine Your Reality

Ryan Roxie - Imagine Your Reality

Label : Cargo Records | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Ryan Roxie is een Amerikaanse gitarist die vanaf de midden jaren tachtig al meedraait in de Rock & Roll wereld. De meest aansprekende rol heeft hij als één van de gitaristen van Shock Rock legende Alice Cooper. Hiernaast heeft Roxie al verscheidene eigen bands en projecten (waaronder Roxie 77 en Dad’s Porno Mag) op zijn palmares staan. Nu is dan ‘Imagine Your Reality’ uitgekomen. Het eerste album onder zijn eigen naam.

Met dit album maakt hij duidelijk een voorliefde te hebben voor Amerikaanse Rock & Roll. En dat Ryan hiernaast ook een voorliefde heeft voor Cheap Trick wordt glashelder. Groot moet zijn vreugde dan ook zijn geweest toen Cheap Trick zanger Robin Zander een vocale bijdrage wilde verzorgen voor het nummer ‘California Man’. Een geslaagde samenwerking dat een swingend nummer oplevert. Het album heeft een echte ‘feel good’ vibe. Je ziet jezelf al Route 66 afleggen met dit album als soundtrack. Los van opener ‘Big Rock Show’ , welke na anderhalve minuut al weer voorbij is, klokken de overige nummers rond de magische grens van vier minuten. Roxie voorziet de nummers van prettig gitaarwerk en een solo in dienst van het nummer kun je ook wel aan de man toevertrouwen. Vocaal is de man geen hoogvlieger, maar het past allemaal prima in de songs en de sound die Ryan Roxie met ‘Imagine Your Reality’ voor ogen had. Over de gehele linie is dit een lekker in het gehoor liggend album. Uitschieters, naast ‘California Man’, vind je in het vlotte ‘To Live And Die In L.A.’ en het bluesy ‘Look Me In The Eye’.