Sadistik Forest - Morbid Majesties

Sadistik Forest - Morbid Majesties

Label : Transcending Obscurity | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Drie maal is scheepsrecht en zo zet het Finse Sadistik Forest de stijgende muzikale lijn ingezet op de tweede plaat ‘Death, Doom, Radiation’ zes jaar later voort op deze derde langspeler ‘Morbid Majesties’, die op 25 mei uitkomt via het Indiaase Transcending Obscurity Records, dat onder andere ook Master, Paganizer, Down Among The Dead Men en ons eigen Officium Triste onder contract heeft. Sadistik Forest heeft met zes jaar dus ruimschoots de tijd genomen om aan deze nieuwe plaat te werken, en het resultaat mag er absoluut wezen.

Vanaf opener ‘Morbidly Majestic’ beukt de band er meteen stevig op los met een flinke portie groovende death metal, voorzien van moddervette catchy gitaarriffs, raggende baslijnen, dubbele basdrum inferno’s en een gezonde dosis agressie die de nummers niet misstaan. Het tweede nummer ‘Decades of Torment Then Death’ is een uptempo beuker met gierende gitaarsolo’s gevolgd door de midtempo track ‘The Hour of Dread’ die weer voorzien is van een lekkere basloop en een pakkend refrein. De veelzijdige deathgrunts van Markus Makkonen (ex-Hooded Menace) klinken lekker smerig en passen perfect in het plaatje. Bij een nummer als ‘Zero Progress’ is goed te horen dat de vier heren zich hebben laten beïnvloeden door bands als Grave en Cannibal Corpse, maar gelukkig heeft Sadistik Forest wel hun eigen geluid weten te creëren, en dankzij een dikke productie komen de songs goed uit de verf. Sadistik Forest is niet de meest bekende death metal band uit Finland, maar met hun nieuwe plaat ‘Morbid Majesties’ verdienen ze het zeker om bij een groter death metal publiek onder de aandacht te komen.