Supreme Carnage - Morbid Ways To Die

Supreme Carnage - Morbid Ways To Die

Label : Raw Skull Recordz | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : ‘Morbid Ways To Die’ is het derde album van het internationale gezelschap uit Duitsland, Ecuador en Indonesië, en het eerste dat de band via een label uitbrengt, of beter gezegd twee labels, want in Europa komt het album via Raw Skull Records uit en in Amerika via Redefining Darkness Records. Bij het zien en horen van de albumtitel ‘Morbid Ways To Die’ gaat er bij fans van Grave zeker een belletje rinkelen. De Zweden namen zoals bekend in 1992 het gelijknamige nummer op voor hun tweede album ‘You’ll Never See’, nadat ze het nummer eerder ook al uitbrachten op hun tweede demo ‘Sexual Mutilation’ uit 1989.

Supreme Carnage uit Münster speelt net als de meeste bands op het rooster van Raw Skull Recordz old school death metal en is duidelijk geïnspireerd door bands als Grave en Bolt Thrower. Anders dan de albumtitel ‘Morbid Ways To Die’ in eerste instantie doet vermoeden krijgen we op dit album geen pure Grave aanbidding, maar een mix van uitstekend uitgevoerde old school Amerikaanse en Europese death metal te horen. Moddervette midpaced melodieuze death metal met een krachtige groove en een overtuigende strot van zanger Jorge Colmont Solorzano. Op het titelnummer wordt de band tevens bijgestaan door Slaughterday zanger Bernd Reiners die hierop een gastbijdrage levert. De nummers zitten goed in elkaar en de hele plaat luistert lekker weg. Productietechnisch staat het geheel ook als een huis, met een krachtig en helder geluid waarbij alle instrumenten perfect op elkaar staan afgesteld. Maar wat had je anders verwacht van producer Jörg Üken / Soundlodge Studios, na zijn eerdere uitstekende werk voor bands als Dew-Scented, God Dethroned, Obscurity, en Sinister? ‘Morbid Ways To Die’ is zeker geen grensverleggende release, maar voor een vette portie old school death metal ben je bij Supreme Carnage aan het juiste adres!