Crystal Tears - Decadence Deluxe

Crystal Tears - Decadence Deluxe

Label : Pride And Joy | Archiveer onder heavy / power metal

Henk : Het Grieks/Deens gezelschap Crytsal Tears is met Decadence Deluxe toe aan een volgend album sinds hun start in 2006. Het is het tweede album met de Deense zanger Soren Adamsen en daarmee is de line-up het zelfde als op het vorige album 'Hellmade'. Crystal Tears laat zich op dit album van twee kanten zien. Een meer commerciƫle kant met als beste voorbeeld de Judas Priest/Halford cover 'Heart Of A Lion'. Aan de andere kant schiet de band vaak over de thrash metal grens heen met zelfs hier en daar blast beats zoals in 'Death Haunts Forever'. Daarmee schiet het album een beetje alle kanten op en is er voor de positievelingen onder ons voor ieder wat wils.

Overigens strooit de band met fraaie melodie lijnen in uitschieter 'Where Angels Die' en afsluiter 'Tears For The Dead' welke de nekspieren flink zal los schudden. Daar tussen vind je echter ook nummers als 'Bleeding Me' en 'Dear Insanity' die na de eerste keer luisteren al gauw op "skip"gaan.
Als bonus tracks heeft de band nog twee akoestische covers in petto in de vorm van 'Tie Your Mother Down' en 'I'm Eighteen' van respectievelijk Queen en Alice Cooper. Voor mij een volledig raadsel waarom deze versies hier zijn toegevoegd. Misschien vanwege het feit dat Ryan Roxie (Alice Cooper, Slash's Snakepit) hier op mee speelt. Productie en mix van R.D Liapakis die eerder onder andere Mystic Prophecy, Silius en het vorige album 'Hellmade' onder handen nam is wederom prima. Glashelder en keihard. Prima album dus maar top? Nee dat jammer genoeg niet.