Alkaloid - Liquid Anatomy

Alkaloid - Liquid Anatomy

Label : Season Of Mist | Archiveer onder death metal / grindcore

Roel de Haan : 'Liquid Anatomy' is de lang verwachte tweede full-length van de Duitse progressieve death metaloutfit Alkaloid. Met (voormalige) sleutelfiguren van Obscura, Dark Fortress en Aborted en andere gevestigde groepen, kunnen we in het geval van Alkaloid echt spreken van een all-star band.

Hun eerste album 'The Malkuth Grimoire' verwierf hen onmiddellijk een serieuze reputatie binnen de progressieve death metalscene en dit 'Liquid Anatomy' heeft een aantal voetsporen om in te treden. Gelukkig kan ik melden dat er helemaal geen kwaliteitsverlies is opgetreden. Alkaloids grote aantrekkingskracht en kwaliteit was en is hun vermogen om zeer technische tovenarij te combineren met pakkende en headbangbare grooves en progressieve elementen. Op 'Liquid Anatomy' is er aanzienlijk meer ruimte voor een lekkere ouderwetse groove, vaak herinnerend aan Moribid Angel, maar er is ook meer ruimte voor heldere zang naast de grunts. Een taak die Morean met verve uitvoert. Natuurlijk, met zo'n line-up zijn er ongetwijfeld vele complexe muzikale idee├źn te vinden en 'Liquid Anatomy' biedt dit in overvloed. Jazzy gitaarsolo's, shredding, atypische drums en een algeheel gevoel van progressieve virtuositeit dat doordringt tot elk aspect van het album, inclusief de meer rechtlijnige stukken en brute blasts. Meer divers, toegankelijker, meer progressief en toch met het typische Alkaloid geluid. Fans van technische en progressieve death metal hebben geen excuus: 'Liquid Anatomy' is een verplichte aanschaf.