Burden Of Grief - Eye Of The Storm

Burden Of Grief - Eye Of The Storm

Label : Massacre | Archiveer onder death metal / grindcore

Wilco : Deze band weet ook van geen ophouden. Ik weet het, Iron Maiden ook niet, maar die hebben toch een iets andere staat van dienst. Met ‘Eye Of The Storm’ is deze Duitse band toe aan album nummer zeven. Net als de zes voorgangers staat dit album vol met degelijke Zweedse thrash/death metal uit de jaren 90.

Het is een sympathiek combo en de vechtlust roept alleen maar bewondering op, maar deze band is zichzelf al jarenlang hopeloos aan het herhalen. De muziek is vreselijk gedateerd en wordt inmiddels vele malen overklast door genre genoten die wel met hun tijd mee gaan. Natuurlijk zijn dit geen slechte muzikanten en hebben ze het metal hart op de juiste plaats zitten. Daar is geen discussie over. De zes voorgaande albums hebben echter bar weinig songs opgeleverd de enige indruk op mij hebben gemaakt. Na meerdere luisterbeurten kan ik niet anders concluderen dan dat ook album nummer zeven niet in staat is gebleken een gevoelige snaar bij me te raken. Ik kan echter niet uitleggen waarom. De songs raken me gewoon niet, blijven niet hangen, maken geen indruk. Ik denk dat deze band en ik gewoon geen goede match zijn. Uitzonderingen op bovenstaande negativiteit zijn de songs ‘Killing Spree’ en ‘Breathe One’s Last. Niet dat die zo fantastisch zij, maar de songs raken me tenminste enigszins. Dat komt omdat deze songs venijniger zijn dan de rest. Overigens zijn de nummers op de tweede helft van het album een stuk vermakelijker dan op de eerste helft.

Dus, als je van kwalitatief goede death/thrash houdt denk ik dat dit geen verkeerd album is. Ik raad je echter wel aan om eerst even kritisch te luisteren, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben die tamelijk onberoerd blijft.