Theotoxin - Consilivm

Theotoxin - Consilivm

Label : Massacre | Archiveer onder death metal / grindcore

Koen S. : De Heilige poort inbeuken vanaf de eerste minuut, net zoals vorig jaar op hun debuutalbum ‘Atramentvm’! Jawel, Theotoxin is al terug en brengt z’n tweede langspeler uit op één jaar tijd, maar van overdaad is geen sprake want ‘Atramentvm’ was maar 28 minuten goddeloos geweld en terwijl het debuut nog in eigen beheer werd uitgebracht heeft Theotoxin nu onderdak gevonden bij het gerenommeerde label Massacre dat de vervolgplaat ‘Consilivm’ op de markt gooit.

De Oostenrijkse horde gaat ondanks enkele personeelswisselingen door op z’n elan en nagelt op ‘Consilivm’ alles aan het kruis wat het tegenkomt. Snelle tot extreem snelle black/death metal is wat er wordt gespeeld. Zanger Michael Frick had de moeilijke taak om de uitstekende growls van Mantus te doen vergeten en slaagt daar wonderwel in. Michaels vocalen imponeren nog meer en zijn veelzijdiger. Van bijna black metal gekrijs naar diepe death metal grunts met nog enkele varianten tussenin is blijkbaar geen enkel probleem. Er worden bij momenten zelfs Duitse teksten geproclameerd. Gitaarhelden Martin Frick en Fabian Rauter rijgen de snijdende riffs aan elkaar als een paternoster terwijl iedere extreme metal band een drummer als Flo Musil wil. Een dodelijke machine die eindeloos zieke combinaties bij elkaar knuppelt! Deze godslasterlijke brij genaamd ‘Consilivm’ blijft aan je gebeente kleven tot ook dat opgesoupeerd is.

Geen minpunten te vinden dus op deze kraker van Oostenrijkse makelij en als Theotoxin zo hard blijft werken, met dezelfde ambitie en wilskracht, zullen zij de meerderheid van bands binnen het genre met zekerheid overstijgen. Ze hebben in ieder geval het vermogen om zichzelf te onderscheiden in de overbevolkte blackened death metal scene. Heuse aanrader!