Anthrax - Kings Amongst Scotland

Anthrax - Kings Amongst Scotland

Label : Nuclear Blast | Archiveer onder heavy / power metal

Release type: DVD/Video/Blu-ray

Sjak : De Amerikaanse band Anthrax is altijd al een indrukwekkende live-band geweest en dus keek ik best wel uit naar deze ‘Kings Among Scotland’ release (die zowel op DVD als CD verkrijgbaar is), waar een optreden van 15 februari 2017 in de Barrowland Ballroom in Glasgow op te vinden is. De show heeft een ietwat speciaal karakter, want ter ere van het dertigjarige bestaan van het klasse-album ‘Among The Living’ besloot men om deze plaat integraal ten gehore te brengen. Hiertoe was de show opgedeeld in twee korte sets: één voor de pauze waarin men een aantal redelijk nieuwe nummers en een aantal klassiekers van hun andere platen liet horen en één na de pauze waarin men het integrale ‘Among The Living’ album speelde. Het geheel werd afgesloten middels de toegift ‘Anti-Social’, wat een cover is van de Franse band Trust, maar die eigenlijk bekender is geworden in de Anthrax-uitvoering.

Het song materiaal wat op deze release te vinden is zal iedereen zeker kunnen bekoren, want ‘Among The Living’ is in mijn beleving samen met ‘Spreading The Disease’ het beste wat de band ooit heeft uitgebracht. Naast het geweldige song materiaal is ook de performance van de band een goede reden om deze ‘Kings Among Scotland’ aan te schaffen, want de vijf heren waren echt in topvorm op die avond. Het gitaarwerk is superstrak en zanger Joey Belladonna’s stem heeft absoluut nog niets aan kracht ingeboet, waardoor nummers zoals ‘A.I.R.’, ‘Medusa’, ‘Madhouse’ en de gehele ‘Among The Living’ plaat erg sterk neergezet worden. De band is erg beweeglijk en er is een prima interactie tussen frontman Belladonna en het aanwezig publiek. Alles is uitstekend in beeld gebracht en ook geluidstechnisch is er helemaal niets te klagen, waardoor deze nieuwe Anthrax-release een garantie is voor enorm veel kijk- en/of luisterplezier.

Op de DVD zijn naast het uitstekende optreden zelf ook nog wat interviews en “behind the scenes”-documentaires te vinden, die zeker ook leuk zijn om te bekijken. Het is echter de fantastische show die Anthrax op die avond in Glasgow gaf, die alleen al het aanschaffen van de DVD meer dan waard is. Hiermee bevestigt de band alleen maar dat men ook nu nog nog tot de allersterkste live-bands gerekend kan worden.

Tracklist:

Set 1:
1. Intro: Impaled