Altar Of Perversion - Intra Naos

Altar Of Perversion - Intra Naos

Label : AJNA | Archiveer onder black metal

Koen S. : Het Italiaanse Altar Of Perversion brengt met ‘Intra Naos’ hun tweede langspeler uit en dat is een klein wonder, aangezien hun vorige album dateert van 2001. Je leest het goed: zeventien jaar heeft dit duo er over gedaan om dit album klaar te stomen. zeventien jaar om alle Satanische gedachten op een rijtje te zetten en zeventien jaar om die gedachten in een sfeervolle zwartgeblakerde soep te gieten. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat ‘Intra Naos’ een bijna twee uur durende mastodont geworden is.

De lengte van de songs varieert van dertien en een halve minuut tot een ontzagwekkende vijfentwintig minuten en zo krijgen we zes kleppers voorgeschoteld. Elke song weidt uit over het Pan-Europese Satanisme, gedefinieerd en gestuurd door de ‘Order Of Nine Angles’ (een occulte orde die het ‘Left Hand Path’ volgt), zowel conceptueel als tekstueel. De midtempo black metal van Laran en Calus blijft trouw aan de essentie, maar de dissonante gitaarpartijen geven ‘Intra Naos’ een eigen karakter en de gelaagde muziek vol emoties draagt een raadselachtige sfeer uit. De productie is helder, niet huisgemaakt, maar ook niet te modern. Het artwork werd gedaan door Denis Forkas uit Rusland, die ook al covers deed voor bijvoorbeeld ‘The Satanist’ van Behemoth, ‘A.D.A.M’ van Begerith, ‘Odori Sepulcrorum’ van Grave Miasma en ‘Thrice Woven’ van Wolves In The Throne Room. Geen gemakkelijke plaat, maar wel een aanrader voor iedereen die houdt van zweverige, omslachtige en atmosferische black metal. ‘Intra Naos’ is verkrijgbaar als 2CD set digipak of als 3LP set.