Skeletal Remains - Devouring Mortality

Skeletal Remains - Devouring Mortality

Label : Century Media | Archiveer onder death metal / grindcore

Pim B. : Als je bekend bent met de vorige twee albums van Skeletal Remains, dan weet je wat je te wachten staat. Onvervalste OSDM in het straatje van Death en Pestilence. Iets specifieker; Death ten tijde van ‘Leprosy’ en ‘Spiritual Healing’ en Pestilence ten tijde van ‘Consuming Impulse’. De vergelijking met laatstgenoemde ligt er ook nog eens duimendik bovenop. De vocalen van Chris Monroy lijken erg op die van Martin van Drunen.

Op het nieuwe album ‘Devouring Mortality’ is er wat dat betreft weinig veranderd. De band uit Californië levert gewoon een heel erg gaaf death metal album af. Is het origineel? Nee, dat niet maar daar malen we niet om. Skeletal Remains heeft gewoon elf prima songs geschreven met toffe riffs, fijne tempowisselingen, gave solo’s en goeie grooves. Het geheel is verpakt in een mooie hoes en heeft een prima mix gekregen waar Dan Swanö verantwoordelijk voor was. De laatste tijd hoor je wel wat signalen van mensen die niet gecharmeerd zijn van zijn kunsten in de studio. Ik vind dat hij Skeletal Remains gewoon een prima sound heeft meegegeven.

Alle ingrediënten voor een bovengemiddeld death metalalbum zijn aanwezig. Het feit dat na twee albums op F.D.A. Records de overstap gemaakt is naar Century Media zal de band alleen maar een stap verder brengen. Overigens staan ze in de VS onder contract bij Dark Descent Records.
Naast de reguliere editie op CD en LP verschijnt er ook een digipack waarop een bonus track staat in de vorm van een cover van Cancer’s ‘Hung, Drawn And Quartered’. Ook zo’n band waarmee je Skeletal Remains kunt vergelijken.