War Of Thrones - Conflict In Creation

War Of Thrones - Conflict In Creation

Label : Sonic Night Music | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Toen ik de laatste postzending van de baas open maakte moest ik toch even twee keer kijken. Kreeg ik nu serieus de soundtrack van de kaskraker-serie van HBO ter review opgestuurd? Bandnaam, lettertype, artwork, het deed allemaal wel erg denken aan de welbekende serie. Ook welbekend zijn een paar namen uit deze groep, hier heb ik het over zanger Wade Black (Crimson Glory, Leatherwolf) en drummer Patrick Johansson (Rising Force, W.A.S.P.), die overigens ook al samen spelen in Clockwork Revolution. En ik kan het gelijk maar even gezegd hebben, een direct bewijsstuk dat de nummers handelen over de Game Of Thrones serie kan ik in de teksten niet vinden.

Net als op het laatste geesteskind van de eerdergenoemde heren, Clockwork Revolution, betreft het hier moderne doch heavy metal. Het album opent slepend en dramatisch met ‘Ascending’, en met het volgende ‘Creation’ komt er ook wat tempo in de muziek. Centraal staan de smerige schelle vocalen van Wade, die een Metal Church wending geven aan de muziek. De zaken doen ineens lekker ouderwets aan op ‘Saviour’, die met subtiel gedoseerde keyboards doorschiet als een van de hoogtepunten. ‘Aftermath’ begint als ballad, maar ontpopt zich als een van de zwaarste nummers op het album met meedogenloze drums van Johansson, erg goed gedaan! ‘Kingdom’ is het moment in de spotlights voor bassist Richard, een geweldige baslijn die het nummer een complete nieuwe laag geeft. Het hele plaatje is lekker afwisselend en verveelt niet snel. Met iedere nieuwe luisterbeurt komen weer nieuwe details boven wat dit album echt een groeiertje maakt. Een uitstekend album en verplichte luisterkost voor allen die graag heavy metal mogen luisteren.