Napalm Death - Coded Smears And More Uncommon Slurs

Label : Century Media | Archiveer onder death metal / grindcore

Berto : Napalm Death is inmiddels wel een instituut te noemen, niet alleen alom gewaardeerd binnen de death metal/ grindcore, maar ver daar buiten in de hele metal scene. Momenteel zijn ze hard aan het werk om een nieuwe plaat op te nemen en om de tijd te overbruggen brengen ze nu via Century Media een verzamelalbum uit, dat twee delen beslaat. Twee albums gevuld met songs die de reguliere schijven niet hebben gehaald, hebben gediend als B-kantje of op een van de vele split-CD hebben gestaan. Het betreft originele songs, maar er staan ook de nodige covers tussen van bands als Cardiacs, Sacrilege en Despair.

Zoals eigenlijk altijd met Napalm Death zijn de songs van hoge kwaliteit en je hebt nooit het idee dat de band zichzelf herhaalt, al zullen er tussen de ruim 30 songs die ze nu uitbrengen vast een aantal zitten die minder goed zullen worden ontvangen. Maar ook mag gezegd worden dat ook deze verzamelaar van ‘overige’ songs weer van hetzelfde niveau is als de reguliere releases van de band. Ook de covers die de band opneemt sluiten altijd prima aan bij de attitude van de band en hebben ook op tekstueel vlak vaak een link naar hun eigen werk. Veel verzamelaars hebben nul toegevoegde waarde, maar dit album met de fraaie titel ‘Coded Smears And More Uncommon Slurs’ maakt juist de verzameling compleet met songs die her en der verspreid zijn uitgebracht. Wie de band onlangs live heeft gezien, heeft ervaren dat de band nog absoluut niet aan kracht heeft ingeboet en datzelfde geldt voor het songmateriaal.. Hoge verwachtingen dus voor de komende nieuwe plaat.