Temperance - Of Jupiter And Moons

Temperance - Of Jupiter And Moons

Label : Scarlet Records | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Het vierde album alweer voor de getalenteerde Italiaanse band Temperance! Na ‘The Earth Embraces Us All’ en een fenomenaal live album ‘Maschere: A Night At The Theater’ is er nu ‘Of Jupiter And Moons’. Alle elementen waar Temperance eerder zulke hoge punten op scoorde zijn weer aanwezig, en fans van metal uit Italië kunnen de vingertjes weer aflikken!

Vergeleken met de vorige werken is deze telg nog iets meer richting een typisch power metal geluid gebogen waardoor ik hem dit keer ook maar onder deze vlag heb gezet. Het openingsnummer is vrij Epica-achtig, hoewel de klare stem van Chiara het toch een andere vibe geeft dan de klassiek klinkende klasbak van Simone Simons. Ik heb het gelijk weer naar mijn zin en die positieve emotie wordt nog een stuk groter bij het volgende ‘Broken Promises’, wat met zijn fantastisch pakkende refrein een van de hoogtepuntjes van het album is. De titelsong is met goede zangafwisseling tussen Chiara en gitarist Marco (Secret Sphere) ook een ontzettend pakkende typische Temperance kraker waar dit album weer van uitpuilt. Opvallend momentje is de jaren ’70 orgel in ‘The Art Of Believing’, leuke twist zo! Ook een uitsteker is de ballad ‘Empires And Men’, deze wil je echt even luisteren!

Temperance gaat door met waar ze goed in zijn en met elk album beter in worden. Dit is eersteklas Italiaanse metal, vol met bombastische keyboards, dubbele basdrums en monsterlijk goede vocalen. Fan van metal volgens Italiaans recept? Dan is dit het plaatje wat je deze maand aanschaft van je zuurverdiende loon!