Abolishment Of Flesh - The Inhuman Condition

Label : Unholy Anarchy | Archiveer onder death metal / grindcore

Berto : Abolishment Of Flesh is eigenlijk begonnen in 2006 in Texas, Verenigde Staten, maar na een demo en een volledig album hebben ze de naam veranderd van simpelweg Abolishment in Abolishment Of Flesh. Eigenlijk is dit ook nog eens een eenmansproject, want alles wat je hoort is gedaan door Ramon Cazares. Dus gitaar, basgitaar, drums en zang. Enige hulp kwam van gitarist Izaak Chavez. Qua stijl dien je te denken aan diverse stijlen death metal, varierend van Suffocation en Cattle Decapitation naar Cryptopsy en Kataklysm, dus vaak razendsnel, maar met de nodige groove en melodie.

De meeste songs zijn al enkele jaren oud en krijgen nu pas de kans om gehoord te worden door een breed publiek. Opener ‘Inhuman Anatomy’ is direct een knal voor je kop. De song gaat er razendsnel vandoor met dubbele basdrums en vingervlugge riffs, maar maakt halverwege wel tijd voor een melodieuze solo. ‘Throne Of Suffering’ laat horen dat de band ook Death tot zijn invloeden rekent, de periode van ‘Human’ om precies te zijn. ‘Servitude Of Endless Sufferiing’ laat wat Kataklysm horen, met name in het drumwerk en de groove. Zo hoor je veel invloeden terug van veel invloedrijke bands, maar het zijn ook niet meer dat. Je kan invloeden hebben en zorgen dat je klinkt als een kopie van het origineel, maar je kan ook invloeden verwerken en smeden tot een eigen sound zoals Abolishment Of Flesh. Voor iedere liefhebber van extreme death metal heeft Abolishment Of Flesh wel iets, terwijl de band best de potentie heeft om later ook te gelden als een invloed voor andere bands zoals Death en Suffocation dat nu zijn voor Ramon Cazares en Co. ‘The Inhuman Condition’ is een gevarieerd en bruut death metal album, een aanrader.