Road To Jerusalem - Road To Jerusalem

Road To Jerusalem - Road To Jerusalem

Label : Vicisolum Productions | Archiveer onder hardrock / aor

Wim S. : Ojee, een supergroep. Of beter gezegd, een gelegenheidsformatie. Want voor de kwalificatie supergroep zijn deze vier heren niet bekend genoeg. Wie zitten er dan in de band vraag je je af? Nou, we hebben Per Møller Jensen (The Haunted) en Michael Skovbakke (Konkhra) en ook Andreas Holma (Hypocrisy, Soilwork) is van de partij. Bands uit het harde genre dus. De muziek van Road To Jerusalem is van een geheel andere orde; het is classic rock wat de klok slaat. Muziek voor de liefhebbers van Led Zeppelin en aanverwanten.

‘As a result of a deep desire to express their own emotions and pure-self through music’ zijn de heren met deze band begonnen. Mag ik een teiltje? Wat een onzin weten ze toch elke keer weer te verzinnen. Alsof het iemand kan schelen waarom de heren naast hun thrash metal activiteiten nu ook de tijd hebben gevonden om seventies rock te spelen. Het zij zo. Feit is wel dat dit een aardig album is geworden! Er wordt zeer goed gemusiceerd; het veelzijdige gitaarwerk van Skovbakke is indrukwekkend (hij speelt echt heel gevarieerd en beheerst zowel het rustige werk als ‘Them’ als ook het meer stampende bluesrock materiaal van de band). Maar ook de vocalen van de Amerikaanse zanger Josh Tyree mag er zijn; hij zingt soepel en doseert uitstekend. De liedjes zijn allemaal kort en krachtig (tussen drie en vier minuten) en zitten goed in elkaar. De productie van Tue Madsen (Meshuggah, Heaven Shall Burn) mag er ook zijn. Dus laat je niet afleiden door al dat gelul van de promo mensen achter deze band (op hun site staat bijvoorbeeld de zin ‘new fresh approach to heavy music’, mijn hemel toch), want Road To Jerusalem levert een prima album af!