Therion - Blood Of The Dragon

Therion - Blood Of The Dragon

Label : Stygian Crypt Productions | Archiveer onder gothic metal

Vera : Onlangs bracht Therion het driedelige rock opera album ’Beloved Antichrist’ uit en momenteel is de band bezig aan een Europese tournee met Imperial Age in het voorprogramma. Uit het niets komt nu het nieuws dat het Russische label Stygian Crypt Productions een speciaal dubbelalbum uitbrengt waarop coverversies centraal staan. ‘Blood Of The Dragon’ bevat twee uur herkenbare melodieën voor de fans.

De eerste schijf bevat acht songs die Therion zelf gecoverd heeft. Dat gaat van Metallica tot Accept, van Thin Lizzy tot Venom, van Fleetwood Mac tot Iron Maiden en van Mercyful Fate tot Motörhead. Therion kennende wordt dit degelijk en in de eigen stijl volbracht. De eerste disc wordt opgevuld met live versies van ‘Perennial Sophia’ (blijft een gaaf nummer) en ‘Raven Of Dispersion’. De tweede schijf geeft de kans aan onbekende bands om een Therion song te coveren. Het betreft hier voornamelijk bands uit het Oostblok en Rusland, behalve ook het Belgische Theudho dat vertegenwoordigd is met een versie van ‘Schwarzalbenheim’. Het start met het Bulgaarse Ghost Warfare, Mare Infinitum en Frozen Ocean doen eveneens een belletje rinkelen. Meest opmerkelijk is de bijdrage van Imperial Age die momenteel op tournee zijn met Therion en onlangs het nieuwe album (een rockopera) uitbrachten, genaamd ‘The Legacy Of Atlantis’. Alex Osipov is hier de hoofdman en ze zijn getekend door Christofer Johnsson’s eigen label Adulruna Records. Het blijft in de familie. Voor verstokte Therion fans kan dit een onderzoek naar verborgen parels zijn.