Adversor - The End Of Mankind

Adversor - The End Of Mankind

Label : Punishment 18 Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : Uit de as van H.o.S. (Harvester Of Sorrow) werd Adversor geboren, en verscheen in 2016 het sterke debuut ’Rise To Survive’. Alhoewel de muziek van de Italianen geen greintje originaliteit of vernieuwing bevatte (wat ik persoonlijk over het algemeen als iets positiefs ervaar), wist men volledig te overtuigen met hun ouderwetse extreme thrash metal in het straatje Legion Of The Damned, en oeroude Sodom, Kreator, Morbid Saint en consoorten.

Op de tweede langspeler, ‘The End Of Mankind’, is de band rondom gebroeders Cardi gelukkig geen millimeter afgeweken van de sound en stijl die ze op het debuut liet horen. In principe is mijn review van het debuut ook volledig van toepassing op deze plaat. En ja, hij is net zo lekker. Adversor heeft wederom een ouderwetse, genadeloze thrash granaat afgeleverd die je diepste haat, frustratie en de daar bijbehorende vernielzucht wekt en je uitnodigt om in ieder geval een halfuur lang je nekspieren te mishandelen. Opnieuw komen de heren met verdomd pakkende riffs en eveneens aanstekelijke, agressieve vocalen, blastbeats, stevige mid-tempo stampers en de nodige solo’s en melodieën. Deze plaat heeft gewoon alles wat je van een goede thrashplaat mag verwachten. Wat maakt het gebrek aan een eigen gezicht dan uit? Helemaal geen donder. Dus verstand op nul en gewoon thrashen.

Alleen jammer dat we halverwege het rustige, akoestische ‘…Of Death And Dying’ door de strot geduwd krijgen. Want al duurt dit nummer maar anderhalf minuut lang, het verstoort de vaart en de agressieve vibe volledig en is gewoon een irritante break tussen het prachtig geweld door. Afgezien daarvan is ‘The End Of Mankind’ gewoon een heerlijke thrasher die de fans van het genre, van de bovengenoemde bands en van bands zoals Morbid Saint, Deathraiser, Violator, Farscape en landgenoten Game Over en Ultra-Violence absoluut zal aanspreken.