Reprisal - None Survive The Sun

Reprisal - None Survive The Sun

Label : Hostile Media | Archiveer onder speed / thrash metal

Dennis : Het cover artwork voor ‘None Survive The Sun’ is makkelijk te herkennen als een Dan Seagrave, maar verwacht geen old school death metal van de uit Zuidoost-Engeland afkomstige thrashers Reprisal. Oorsponkelijk opgericht in 2011 brachten de heren uit Surrey / Berkshire hun eerste EP ‘Ichneumanity’ in 2013 uit en melden zich nu terug aan het front met hun debuut plaat ‘None Survive The Sun’, die op 30 maart via Hostile Media zal verschijnen.

Het viertal bestaande uit bassist Theo Brooke, gitarist Olivier du Toit, drummer Sion Mason en zanger Tommy Johnstone speelt een krachtige mix van technische en licht progressieve thrash metal met een stevige knipoog naar bands als Exodus en Darkane, en slaagt er op hun debuutalbum in een behoorlijk vette pot thrash metal te presenteren. Reprisal combineert moderne thrash metal drumming met old school thrash metal riffs en hebben met hun zanger Tommy Johnstone een veelzijdige en indrukwekkende zanger in de gelederen. The muziek van Reprisal moet het vooral hebben van het stuwende en krachtige drumwerk van Sion Mason, die een uiterst solide basis legt voor de tien composities op dit album. Met zulke intense en massieve drums is het haast onmogelijk om er als gitarist niet in te slagen deze te voorzien van vlijmscherpe riffs en solos. De gitaar riffs zijn over het algemeen snel en bij tijd en wijle technisch en licht progressief, maar bovenal zijn de riffs echte nekbrekers met een old school vibe. De heren van Reprisal hebben een duidelijk doel voor ogen en het is een absoluut genot als thrash metal fan om naar deze release te luisteren. Toch denk ik dat het album nog wat sterker voor de dag had kunnen komen wanneer de songs qua lengte wat waren ingekort. Met de 5 tot 7 minuten die de songs nu duren raak je soms de weg een beetje kwijt. Maar dat neemt niet weg dat Reprisal met ‘None Survive The Sun’ een heerlijke thrash metal schijf aflevert die de weg vrijmaakt voor nog veel meer mooie dingen van deze getalenteerde Engelse band.