Eldritch - Cracksleep

Eldritch - Cracksleep

Label : Scarlet Records | Archiveer onder heavy / power metal

William Pezy : In 1992 bracht Dream Theater ‘Images and Words’ uit en ik was direct verkocht. Nog altijd draai ik deze plaat met veel plezier en geniet dan groots. Er was destijds niets dat ook maar in de buurt kon komen. In die tijd was ik discjockey bij een lokaal radiostation en kreeg geregeld promotie cd’s toegestuurd. In die periode kwam er echter ook een cassettebandje binnen van het Italiaanse Eldritch met nummers die later op ‘Seeds of Rage’ als volwaardige cd uit zouden komen. Hoe belachelijk goed ik ‘Images and Words’ ook vond, dit illustere bandje was toch echt leuker. De muziek was minstens zo complex en afwisselend maar het waren vooral meer nummers die ook herkenbaar waren als nummer. De nummers waren echt een geheel met als extra leuke thrashy riffs en A.O.R. melodie lijnen.

In de jaren die volgden ging mijn voorkeur duidelijk uit naar Eldritch om bovengenoemde redenen maar ook mijn ‘James LaBrie vermoeidheid’ begon op te spelen. Terence Holler daarentegen is een zanger die simpelweg geen moment verveeld. Op een gegeven moment begon mijn muzikale voorkeur te veranderen en raakte Eldritch uit het oog. Tegelijkertijd begonnen zij van koers te veranderen en gingen we hard uit elkaar. Een jaar geleden kwam ik tijdens het uitzoeken van cd’s ineens dat fantastische debuut album weer tegen en geniet ik er weer van. Ook is het tijd om schade in te halen maar daar krijg ik niet veel tijd voor. De nieuwe plaat komt er aan en onze grote leider is zo vriendelijk deze mij toe te sturen. De afgelopen weken heb ik dan ook niet anders dan geluisterd naar het nieuwe materiaal van deze oude rockers die terug zijn waar het ooit begon. Terence zingt na al die jaren nog fantastisch en weet duidelijk zijn stempel te drukken met A.O.R. zanglijnen op straffe metal. De muziek kent weer alle oude elementen maar vooral volwassener en gretiger. De drumpartijen van Raffahell zijn zo opzwepend dat de beentjes onder het bureau maar niet stil willen blijven staan. Neem daarbij de ultra vette gitaarriffs en strakke bas zoals we ze van Annihilator gewend zijn en het is simpelweg één groot feest. Deze band verdient een groot podium, het talent spat er onwaarschijnlijk van af.