Little Caesar - Eight

Little Caesar - Eight

Label : Golden Robot Records | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Al vanaf 1987 is Little Caesar actief en dan weer op non actief. Problemen met een failliet platenlabel en de grunge golf gooiden behoorlijk wat zand in de motor van de band voordat ze goed en wel gestart waren. Sinds 2007 is de band echter bijna continu actief. Er is zelfs een link met Nederland, aangezien het live album ‘Brutally Honest in 2016 in ons landje werd opgenomen. In Weert om precies te zijn. ’21 Again’ is een veelbelovende start van dit achtste (toch…) album van de Amerikanen onder leiding van zanger Ron Young. Vlot en solide rockt de band door dit nummer heen. De heren serveren oprechte rock & roll met de nodige blues invloeden. De hierna volgende tracks ‘Mama Tried’ en ‘Vegas’ kunnen minder overtuigen. ‘Crushed Velvet’ is weer een lekkere track met een lekker venijnig slide gitaarsolootje er in verstopt. Ron Young heeft de uitgelezen schorre strot voor deze ruige rock & roll, alhoewel hij niet echt excelleert, levert hij wel een constante zangprestatie. Met ‘Time Enough For That’ neemt de band gas terug. Mede door ondersteuning van een Hammondorgel en fraaie achtergrondzang is dit een mooi stukje muziek geworden, één van de overtuigendste tracks van ‘Eight’. Verder zijn ‘Another Fine Mess’ met lekker tokkelend pianootje en de tweede langzamere track van dit album, te weten ‘Morning’ de moeite zeker waard. Al met al levert de band een degelijk en professioneel product af. Toch denk ik dat Little Caesar live meer tot leven zal komen dan in de studio, en dus ook op ‘Eight’ zoals hier het geval is.