Sol De Sangre - Sol De Sangre

Sol De Sangre - Sol De Sangre

Label : Black Market Metal | Archiveer onder death metal / grindcore

Elisabeth : Death Metal in het Spaans is met zekerheid iets wat je niet elke dag tegen zult komen. Door de gebroeders Cavalera is het gebruik van Romaanse talen natuurlijk niet helemaal nieuw, maar als deze death metal dan ook bovengemiddeld goed doorgevoerd wordt is dat natuurlijk ook nog iets wat een project zoals het Colombiaanse Sol De Sangre een klein beetje bijzonder maakt.

De eerste relevante stapjes maakte Sol De Sangre in 2017 met het uitbrengen van een aantal veelbelovende singles en nu in 2018 werd eindelijk de stap genomen om het complete debuutalbum uit te brengen. De ervaring die de vier leden al in andere noemenswaardige bands zoals Headcrusher of Cromlech opdeden komt de kwaliteit zeker ten goede en als niemand anders als Tomas Skogsberg (Entombed, Dismember, Grave) voor het mixen van de plaat verantwoordelijk is kan dit niet zomaar een debuut album worden. De stijl is klassieke oldschool death metal, maar de melodieuze gedeeltes hullen de ouderwetse sound in een wat moderner jasje. Ze houden een erg strak en snel tempo aan, met razende gitaren, en de thrash-achtige, agressieve zang die ook juist door de Spaanse taal een erg eigen karakter creëert en hierdoor agressiever lijkt als dat het met de Engelse taal überhaupt mogelijk zou kunnen zijn, zorgen voor een zowat furie achtige sound. Hier en daar wordt even aan de rem getrokken en wordt zoals ook al in het intro de achtergrond van de muzikanten benadrukt door het inzetten van wat klassiek Latijns-Amerikaans gitaargetokkel.

Al met al is dit echt een hele vette plaat en hoe vaker ik er naar luister hoe meer ik dit werk echt ga waarderen. Op 23 maart zal het album officieel verschijnen, dus sla je slag en geef Sol De Sangre een kans, die je niet zult betreuren.