Stevie R. Pearce and the Hooligans - Stevie R. Pearce and the Hooligans

Label : Cargo Records | Archiveer onder alternative / pop

Wim R. : Stevie R. Pearce is de zanger, gitarist en het boegbeeld van dit Engelse gezelschap. Na wat landelijke bekendheid in het Verenigd Koninkrijk met zijn band Young Lust, bracht hij in 2017 al dit titelloze album uit. Via een nieuwe deal met Cargo Records wordt er nu een tweede poging gewaagd het album de aandacht te geven die het verdient. Pearce zijn naamsbekendheid is ondertussen toegenomen als vaste gitarist tijdens live shows van Jizzy Pearl’s Love/Hate en Warrior Soul.

De stijl is harde rock & roll /garagerock en Pearce heeft een aantal zeer competente musici om zich heen verzameld. Opener ‘Bad Day’ vliegt overtuigend en stevig uit de startblokken. ‘Nobody Loves You’ is een lekker vuige rocker met lekker solowerk van meneer Pearce zelf. Het navolgende ‘You’ is meer pop gericht en wat lichter qua sound. Het, duidelijk Brits klinkende, songmateriaal is overigens over de gehele linie prima in orde, met voorbeelden als ‘Set My Soul On Fire’ en ‘Can’t Turn Your Back On Blood’. Met ‘Till Something Better Comes Along’ is er ook nog een mooi rustpuntje ingebouwd. Het zou mij niets verbazen als Stevie R. Pearce and the Hooligans live nog beter uit de verf komen dan op dit album. De productie is overigens prima in orde en ademt een live sfeer uit. Ik ben benieuwd of Pearce met zijn vandalen meer naamsbekendheid gaat vergaren met dit album. Hiermee doe ik niets af aan de geboden kwaliteit, want die is dik in orde. Ten slotte: de man heeft ook een goed gevoel voor humor, check maar eens zijn geënsceneerde telefoongesprek met Liam Neeson, komisch!